Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Binkuńska Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Kreczmańska-|Gigol Katarzyna
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Prószyńska-Bordas Hanna
(1)
Radecki Wojciech
(1)
Stęplewski Bogumił
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Wyszyński Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Aktywność człowieka
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyspraksja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Kształcenie
(1)
Leczenie
(1)
Logistyka
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nadwaga
(1)
Nastolatki
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Otyłość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Prawo ochrony środowiska
(1)
Prawo ochrony środowiska międzynarodowe
(1)
Psychopatologia rozwojowa
(1)
Płynność finansowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Temperament
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Zaburzenia eksternalizacyjne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 538-599.
Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka.
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Informacje o autorach s. 393-397.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 283-318.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących. W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psychospołecznych, jak i biomedycznych. Zgodnie z tematyką szerzej został potraktowany temat zastosowania terapii poznawczo-behawioralnej we wspomaganiu redukcji masy ciała. Z kolei część empiryczna składa się z badań ilościowych oraz analizy jakościowej - studium przypadku psychoterapii poznawczo-behawioralnej osób z nadmiarem kilogramów. Książka może zainteresować zarówno praktyków zajmujących się pracą z osobami z nadmiarem kilogramów, jak i osoby zajmujące się tym tematem od strony naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20692 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [285]-286. Indeks.
Dla studentów kierunków: turystyka i rekreacja, krajoznawstwo, turystyka historyczna i kulturowa, turystyka przyrodnicza czy geoturystyka.
Książka prezentuje rozwój krajoznawstwa w perspektywie przemian historycznych. Przedstawia dziejowe uwarunkowania polskiego krajoznawstwa, tradycyjne formy uprawiania krajoznawstwa i przekazywania wiedzy krajoznawczej (np. opowieść, eksponaty muzealne), a także innowacje wykorzystywane w gromadzeniu i popularyzacji wiedzy krajoznawczej (multimedia, aplikacje mobilne, drony, rzeczywistość rozszerzona). Opisując szereg krajowych inicjatyw podejmowanych w celu popularyzacji walorów krajoznawczych Polski, autorka wskazuje m.in.: - jak uprawiać i upowszechniać krajoznawstwo, by uczyło i bawiło; - jak zainteresować swoją rodzinę, klasę, gości skarbami historii i pięknem przyrody; - jak zaprojektować ciekawy program poznawczy podczas wyjazdu; - jak nie zatracić dziedzictwa, któremu na imię Polska.
Rozdział 1. Krajoznawstwo - sens i wartość * 1.1. Pojęcie krajoznawstwa * 1.2. Krajoznawstwo a nauka * 1.3. Krajoznawstwo a turystyka * 1.4. Misja i cele krajoznawstwa * 1.5. Formy i kierunki pracy krajoznawczej * 1.6. Reguły popularyzacji krajoznawstwa * 1.7. Działalność krajoznawcza jako narzędzie edukacji * 1.8. Funkcje społeczno-kulturowe działalności krajoznawczej * 1.9. Postawa krajoznawcza * 1.10. Oblicze współczesnego krajoznawstwa i jego rola w społeczeństwie * Rozdział 2. Migawki z dziejów polskiego krajoznawstwa * 2.1. Średniowieczne opisy krain i kronikarstwo * 2.2. Renesans - poszukiwanie wiedzy * 2.3. Barok * 2.4. Inicjatywy okresu oświecenia * 2.5. Pasjonaci doby romantyzmu * 2.6. Kształtowanie się zorganizowanego ruchu krajoznawczego * 2.6.1. Pozytywistyczne prądy społeczne w dziedzinie wiedzy o kraju * 2.6.2. Towarzystwo Tatrzańskie - pionier krajoznawstwa i turystyki * 2.6.3. Inne stowarzyszenia wędrownicze * 2.7. Krajoznawstwo na początku XX w. * 2.7.1. Polskie Towarzystwo Krajoznawcze * 2.7.2. Turystyczno-krajoznawcze organizacje studenckie * 2.7.3. Inne inicjatywy popularyzujące krajoznawstwo * 2.8. Krajoznawstwo w Drugiej Rzeczypospolitej * 2.8.1. Uwarunkowania rozwoju krajoznawstwa w okresie międzywojennym * 2.8.2. Kierunki rozwoju krajoznawstwa w II RP * 2.8.3. Główne rysy działalności towarzystw krajoznawczych w II RP * 2.8.4. Krajoznawstwo w środowisku młodzieżowym * 2.8.5. Inne organizacje turystyczno-krajoznawcze * 2.9. Krajoznawstwo w latach 1945-1989 * 2.9.1. Warunki rozwoju działalności turystyczno-krajoznawczej w PRL * 2.9.2. Specyfika działalności programowej PTTK w PRL * 2.9.3. Działalność turystyczno-poznawcza w różnych środowiskach w PRL * 2.10. Nowe trendy w krajoznawstwie przełomu tysiącleci * Rozdział 3. Krajoznawstwo a regionalizm * 3.1. Regionalizm i jego dążenia * 3.2. Idea regionalizmu w odniesieniu do krajoznawstwa * 3.3. Kierunki współczesnego regionalizmu krajoznawczego * 3.4. Mała ojczyzna * 3.5. Edukacja regionalna * Rozdział 4. Funkcjonowanie krajoznawstwa * 4.1. Organizatorzy i promotorzy krajoznawstwa * 4.2. Kierunki działalności krajoznawczej w PTTK * 4.3. System oświaty i organizacje młodzieżowe * 4.3.1. Krajoznawstwo we współczesnej szkole * 4.3.2. Harcerstwo * 4.4. Wybrane środowiska zaangażowane w popularyzację dziedzictwa * 4.4.1. Kościoły i dziedzictwo religijne * 4.4.2. Wojsko Polskie i dziedzictwo militarne * 4.4.3. Wybrane stowarzyszenia * 4.5. Muzea, centra interpretacji i atrakcje tematyczne * 4.6. Wybrane placówki kultury * 4.7. Ośrodki edukacji ekologicznej i środowiskowej * 4.8. Obszary leśne i chronione oraz osobliwości przyrodnicze * Rozdział 5. Udostępnianie i uprzystępnianie dziedzictwa * 5.1. Walory krajoznawcze * 5.2. Dziedzictwo i jego rola społeczna * 5.3. Pozyskiwanie danych krajoznawczych * 5.4. Udostępnianie przestrzeni i obiektów dla krajoznawstwa * 5.4.1. Szlaki turystyczne linearne * 5.4.2. Ścieżki edukacyjne * 5.4.3. Trasy miejskie * 5.4.4. Szlaki tematyczne * 5.5. Uprzystępnianie walorów krajoznawczych - interpretacja dziedzictwa * 5.5.1. Zasady uprzystępniania dziedzictwa * 5.5.2. Plan uprzystępniania waloru krajoznawczego * 5.5.3. Przewodnictwo * 5.5.4. Żywa interpretacja * 5.6. Program krajoznawczy imprezy zorganizowanej * 5.6.1. Zasady programowania krajoznawczego imprez * 5.6.2. Zajęcia plenerowe, wycieczki krajoznawcze, gry terenowe * Rozdział 6. Sposoby i środki upowszechniania krajoznawstwa * 6.1. Słowo wypowiadane * 6.2. Przekaz pisemny * 6.3. Przekaz wizualny * 6.4. Przekaz audiowizualny * 6.5. Media elektroniczne * 6.6. Aplikacje na bazie pozycjonowania satelitarnego * 6.7. Odznaki krajoznawcze * 6.8. Krajoznawstwo dla dzieci * 6.9. Krajoznawstwo osób o specjalnych potrzebach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55767 (1 egz.)
Kaucja: 43,50 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 502/504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy logistyki bezpieczeństwa / Bogumił Stęplewski. - Warszawa : Difin SA, 2016. - 186, [1] s. : il. ; 23 cm.
(Zarządzanie Bezpieczeństwem)
Bibliogr. s. [179]-186.
Podręcznik Podstawy logistyki bezpieczeństwa jest sumą doświadczeń praktycznych i teoretycznych Autora. Ma na celu przybliżenie zrozumienia problematyki logistycznej w bezpieczeństwie studentom bezpieczeństwa narodowego i wewnętrznego oraz praktykom realizującym te zadania w administracji samorządowej i państwowej. Badania nad podjętą w pracy tematyką wymagają aktualnie opracowanych paradygmatów systematyzujących pojęcie logistyki bezpieczeństwa oraz podstaw metodologicznych kształtującej się nauki, która będzie miała coraz większy wpływ na kształtowanie bezpieczeństwa w warunkach coraz bardziej niestabilnej sytuacji międzynarodowej (terroryzm, wielkie migracje, klęski naturalne i humanitarne). Celem książki jest przedstawienie możliwości i zadań, jakie realizuje w ujęciu ogólnym i szczegółowym logistyka bezpieczeństwa w różnego typu zagrożeniach czasu pokoju i wojny. W opracowaniu zaprezentowano dorobek naukowy rozwijającej się nauki szczegółowej, jaką jest logistyka bezpieczeństwa oraz osadzenia logistyki bezpieczeństwa w systemie gospodarczym i administracyjno-prawnym naszego państwa.
Wprowadzenie * Część pierwsza. Podstawy teorii logistyki bezpieczeństwa * Rozdział 1. Przedmiot i zakres logistyki bezpieczeństwa * 1.1. Ogólne pojęcie logistyki * 1.2. Logistyka jako nauka * 1.3. Klasyfikacja form logistyki bezpieczeństwa * 1.4. Aktualny dorobek naukowy logistyki bezpieczeństwa * 1.5. Łańcuchy dostaw w logistyce bezpieczeństwa * Rozdział 2. Powiązania i zależności logistyki bezpieczeństwa i gospodarki narodowej * 2.1. Misja i cele logistyki w bezpieczeństwie * 2.2. Logistyczne problemy bezpieczeństwa (ich rys historyczny) * 2.3. Gospodarcze podstawy logistyki bezpieczeństwa państwa * 2.4. Związki logistyki bezpieczeństwa z gospodarką narodową * 2.5. Strategie logistyki bezpieczeństwa w systemie bezpieczeństwa narodowego * Rozdział 3. Struktura i organizacja procesów logistycznych w bezpieczeństwie * 3.1. Podział i charakterystyka procesów logistycznych w bezpieczeństwie * 3.1.1. Definicja procesu * 3.2. Identyfikacja procesów logistycznych w bezpieczeństwie * 3.3. Zasady projektowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych w logistyce bezpieczeństwa * Rozdział 4. Budżetowanie zadaniowe w logistyce bezpieczeństwa * 4.1. Budżetowanie zadaniowe w logistyce bezpieczeństwa * 4.1.1. Ryzyko w budżetowaniu * 4.2. E-biznes (handel elektroniczny) a logistyka bezpieczeństwa * 4.2.1. Uczestnicy e-biznesu * 4.2.2. Alternatywne formy elektronicznego biznesu * 4.2.3. Zastosowanie modeli e-biznesu w praktyce gospodarczej * 4.2.4. Korzyści z zastosowania przedsięwzięć elektronicznych * 4.2.5. Uregulowania prawne e-biznesu * Część druga. Rozwiązania systemowe w logistyce bezpieczeństwa * Rozdział 5. Ogólna charakterystyka systemów logistycznych w wojsku, służbach i administracji * 5.1. Specyfika systemów logistycznych służb * 5.2. Misja logistyki w Siłach Zbrojnych RP * 5.3. Organizacja logistyki policji * 5.3.1. Logistyka w Komendzie Głównej PP * 5.3.2. Logistyka w Komendzie Wojewódzkiej PP * 5.3.3. Logistyka w KP PP * 5.4. Struktura logistyki Państwowej Staży Pożarnej * 5.4.1. Logistyka w KG PSP * 5.4.2. Logistyka w KW PSP * 5.4.3. Logistyka w KP PSP * 5.5. Logistyka Państwowego Ratownictwa Medycznego * 5.6. Zadania logistyki Straży Granicznej * 5.7. Rozwiązania logistyczne w administracji rządowej i samorządowej * 5.7.1. Poziom województwa * 5.7.2. Logistyka urzędu powiatowego * 5.7.3. Logistyka urzędu gminy (miasta) * Rozdział 6. Logistyka zarządzania kryzysowego * 6.1. Misja i zadania logistyki zarządzania kryzysowego * 6.2. Organizacja struktur logistyka zarządzania kryzysowego na poziomie gminy-kraju * 6.3. Rodzaje zadań logistyki zarządzania kryzysowego w poszczególnych fazach przebiegu kryzysu * 6.4. Zakres usług i świadczeń logistyki zarządzania kryzysowego * Rozdział 7. Logistyka obronna * 7.1. Zadania logistyki obronnej * 7.2. Zasady tworzenia i utrzymywania rezerw strategicznych * 7.3. Uwarunkowania logistyki obronnej w polityce przestrzennego zagospodarowania kraju * 7.4. Infrastruktura obronna kraju - zadania i cele logistyki obronnej * Rozdział 8. Logistyka bezpieczeństwa biznesu * 8.1. Przepływy biznesowe - misja i zadania logistyki bezpieczeństwa biznesu * 8.2. Rola logistyki w ocenie ryzyka zamierzeń biznesowych * 8.3. Wymagania logistyczne w procesach realizacji zadań związanych z BHP * 8.4. Logistyka w procesach badań naukowych i nowych technologii * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy.Publikacja adresowana jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać również w swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparcia w codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemy z koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych, podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszących jakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czy wręcz niezdarności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21253 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie / Mirosław J. Szymański. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 230 stron ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 220-230. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Gwałtowna zmiana społeczna jest jedną z najbardziej charakterystycznych cech naszych czasów. Jej zakres, zasięg i dynamika nie mają odpowiedników we wcześniejszych okresach historii ludzkości. W efekcie jednocześnie pojawiają się pozytywne przemiany warunków i jakości życia ludzi oraz różnorodne zagrożenia ich egzystencji. Wzrasta poczucie zwiększania się szans życiowych, co stymuluje aspiracje, któremu towarzyszą stałe lub okresowe stany napięcia, niepewności, poczucia zwiększonego ryzyka. Edukacja musi dostosować się do wielorakich wyzwań związanych ze zmianą społeczną, a jednocześnie sama powinna być ważnym promotorem zmiany. Prezentowana książka dostarcza wiedzę na temat wyzwań edukacyjnych w zmieniającym się społeczeństwie oraz konieczności szybkiego przygotowania szkół i innych instytucji oświatowych do realizacji zadań związanych z kształceniem i wychowaniem dla przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21631 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej